Liderami na rynku centrali telefonicznych są Slican, Panasonic i Platan, które mają bardzo duże doświadczenie w produkcji centrali telefonicznych oraz dużą różnorodność modeli tych urządzeń, które zaspokoją potrzebny nawet najbardziej wymagających klientów chcących posiadać taki system w swoim biurze.

Centralki telefoniczne – gdzie będą przydatne?

Centrala telefoniczna to zespół urządzeń przeznaczony do łączenia abonentów w sieci telekomunikacyjnej na czas, w którym następuje wymiana informacji. Centrale telefoniczne pozwalają zaoszczędzić czas osobom dzwoniącym, uprościć działanie przedsiębiorstwa oraz w dużym stopniu zmniejszyć ponoszone koszty użytkowania. Każda centralka telefoniczna umożliwia przełączanie na numer wewnętrzny rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnętrznych w firmie bez żadnych kosztów (w sieci centralki) oraz dyskryminację połączeń wychodzących polegających na odłączeniu wyjść na połączenia miastowe, międzymiastowe i komórkowe. Centralka daje możliwość przyznania każdemu abonentowi wewnętrznego numeru dozwolonego, który zezwala na połączenia zewnętrzne. Ma ona również możliwość zbierania danych, które zostają zapisane w pamięci centrali dzięki czemu mamy możliwość sprawdzenia takich danych jak numer zewnętrzny i wewnętrzny, przybliżony koszt oraz godzina rozmowy.