Słynne porzekadło mówi, iż jeden obraz często więcej niż tysiąc słów. Znajduje ono potwierdzenie też w reklamie, która od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od fotografii, aczkolwiek wraz z postępem techniki i wzrostem dostępu do kinematografii, a potem internetu oraz telewizji, powoli przyszła kolej na filmy. Dziś spoty stanowią jeden filarów małych i dużych kampanii – bez względu na to, czy chodzi o reklamę jakiegoś produktu, akcje społeczne czy też budowanie wizerunki marki. Tak szerokie zastosowanie filmów promocyjnych jest możliwe głównie za sprawą zróżnicowania ich odmian, pośród których łatwo można znaleźć tę, która do danej strategii reklamowej będzie pasować najlepiej.

Filmy reklamowe – typy i ich zastosowanie

Spoty reklamowe są najpopularniejszym rodzajem produkcji filmowych, niezastąpionym przy promowaniu produktów. Bardzo dobrze znamy je z telewizji, ale w ostatnim czasie równie istotnym kanałem ich prezentowania jest także internet – raz za razem napotykamy je na portalach informacyjnych lub YouTube, na domiar tego powszechną praktyką jest wyświetlanie ich na ekranach w tramwajach oraz autobusach. Warto powiedzieć kilka słów także o firmach korporacyjnych, które są istotną częścią planu budowania pozytywnego wizerunku firmy w oczach potencjalnych pracowników i kontrahentów. Znaczącym gatunkiem są oprócz tego filmy promocyjne. Ich przygotowanie zlecają nie tylko firmy, ale także różne instytucje – m.in. te parające się reklamą fundacji, regionów lub miast czy organizacji pożytku publicznego. To środek przydający się wspaniale do ukazania zaawansowania wszelkiego rodzaju inwestycji (na przykład budowy biurowców czy autostrad), piękna danego miejsca albo informacji o działalności charytatywnej. Analogiczną kategorią są filmy eventowe, stanowiące rodzaj podsumowania rozlicznych wydarzeń.

Produkcję filmów eventowych powierz profesjonalnemu studiu

Żeby promocja oparta o filmy reklamowe dała planowane efekty, muszą one prezentować sobą najwyższą jakość. W związku z tym produkcję filmów wypada powierzyć wypróbowanej, profesjonalnej firmie. O randze usług świadczonych przez konkretne studio sporo powie nam jego portfolio. Równie ważne jest też to, jakiego sprzętu ono używa. Chodzi m.in. o drony umożliwiające realizację efektownych ujęć z lotu ptaka, praktycznie nieodzownych we współczesnych filmach korporacyjnych oraz promocyjnych.