SEO Kraków. Zdobądź więcej informacji

Przedsiębiorstwa lub właściciele sklepów internetowych, którzy pragną, aby wyświetlać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to osiągnąć na minimum kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomenduje się, to podjęcie działań samemu. Nie dysponując wiedzą w kwestii SEO i nie monitorując codziennie wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować poprawnie i – najważniejsze – efektywnie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat specjalisty ds. SEO, lecz nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzecia metoda to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wydzielone na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że poza fachowcami od SEO w zatrudnione są tam również osoby od kampanii Google Ads, kreatywnego pisania, programowania czy grafiki służące merytorycznym wsparciem w tych sferach.

Profesjonalna agencja SEO przygotowuje indywidualną ofertę dla każdego klienta

Polskich agencji SEO jest wiele. Czym kierować się podczas poszukiwań firmy, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy postawić na markę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, ale również tych kreatywnych i marketingowych, co roku wzrasta, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając firmę, która istnieje od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że ma ona znaczne doświadczenie i może bez trudu pochwalić się szerokim portfolio swoich dotychczasowych prac. Na stronach agencji SEO często dodawana jest zakładka „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy trzeba zapoznać się ze studia takich przypadków, aby przekonać się, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, a także to jakie trudności udało jej się rozwiązać i z jakimi branżami pracowała. Godna zaufania agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: zawiadamia o harmonogramie prac na nadchodzące miesiące, ale także przesyła sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich następstwa.

Kolejny nie do przecenienia aspekt to personalizacja oferty i dopasowanie strategii działań do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania pracownik sumiennej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby dopytać o dokładniejsze dane o firmie, konieczne do zaprezentowania dla niej całościowej oferty. To dane, których nie da się wyszukać samodzielnie w sieci, jak np. informacja o prowadzonych do chwili obecnej pracach SEO czy o ważnych dla klienta artykułach lub usługach, które chciałby wypromować.

Rozliczenie za efekty – czy to dobra forma rozliczeń z agencją SEO?

Nieufnie należy podejść do agencji SEO, które oferują umowę z opłatą za wypracowany rezultat. W takim modelu rozliczenie odbywa się dopiero wówczas, gdy frazy kluczowe uzyskają wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 czy też Top10). To nadal często spotykany sposób rozliczeń, lecz niesie ze sobą wysokie niebezpieczeństwo – można bowiem uzyskać szybki efekt przy pomocy łamania standardów ustalonych przez Google. Nieustannie uaktualniany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic składnych klientowi, dlatego solidna agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych pozycji. Co do ceny za działania firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – zazwyczaj w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy nieodzowne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by opracować dogłębny audyt SEO, a potem wdrożyć wszystkie przedstawione w nim zalecenia. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace są o wiele mniejsze.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]