Więcej szczegółów o audytach stron internetowych - kliknij w to miejsce.

Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to sprawdzenie przedsiębiorstwa, firmy lub spółki pod kątem licznych aspektów, między innymi finansowych i organizacyjnych, jak również oszacowanie możliwości dalszego rozwoju. Czym, biorąc powyższe pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej elementy, jak szybkość wczytywania się strony, tytuły i opisy meta, hierarchię nagłówków, kod strony i wiele mniej i bardziej istotnych aspektów. Prócz samego wyliczenia uchybień i błędów, w rzetelnym audycie SEO muszą być zamieszczone też zalecenia co do rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO analizuje stronę internetową pod względem dostępności, zawartości strony, zgodności ze standardami W3C, jak również poprawności kodu. Prócz tego sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, aby wykryła ona wszelkie dysfunkcje strony i – co najistotniejsze – zaleciła działania, które umożliwią ich naprawę.

Audyt SEO – darmowy czy płatny?

Online można znaleźć wiele stron i narzędzi, dzięki którym natychmiast i bez opłat wykonuje się audyt SEO witryny. Pozytywy tej opcji? Szybkość oraz cena. Argumenty przeciw? Całe mnóstwo. Dema lub też bezpłatne narzędzia z niewielką liczbą funkcji, są niedoskonałe. Jeżeli już odkryją jakieś błędy na stronie, to na pewno nie wszystkie. Mnóstwo błędów (między innymi w kodzie) dostrzec można tylko w trakcie analizy dokonanej przez specjalistę w danym obszarze, a nie algorytm.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję czeka się zazwyczaj od tygodnia do ok miesiąca. Okres na przekazanie dokumentu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z agencją, która podjęła się jego zrealizowania. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszystkich newralgicznych problemów kryjących się w witrynie. Jeżeli strona została uruchomiona na gotowym szablonie bądź na platformie pokroju Shoper czy Magento, to rzeczy do poprawy może być cała masa. Kiedy strona powoli się ładuje i nie ma właściwie żadnej widoczności na najistotniejsze dla klienta frazy, to też są to oznaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym pomysłem.

SEO audyt – co wykaże, jeżeli będzie przeprowadzony dokładnie

Dobrze wykonany audyt SEO może wykryć liczne wady strony, w szczególności:

  • brak czy też nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console),
  • przyczyny słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
  • jakość kodu strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
  • brak czy też niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość wczytywania się witryny w wersji mobilnej i desktopowej

.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]