Szukasz korzystnej oferty PBN? Nie zwlekaj! Skieruj się w to miejsce.
Aby odbiorca dostrzegł twoją działalność musisz nie tylko posiadać stronę firmową, ale także zadbać o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony i to czy systematycznie publikowane są na niej nowe rzetelne i pomocne dla użytkownika informacje. Jednak nie wolno też zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
Private blog network i ich wady oraz atuty
PBNy są prywatne, bowiem są zakładane a następnie kierowane przez jeden podmiot (najczęściej przez agencję SEO bądź dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są przeważnie używane jako część wieloskładnikowej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w odniesieniu do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają pozyskanie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie nie jest tanie, a potem konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.
Jak wykorzystać PBN? Zalecamy artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP
Prywatne sieci blogów znakomicie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To niejako każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są kluczowe informacje telekontaktowe firmy – jej nazwa, e-mail bądź telefon i adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także profil w mediach społecznościowych, zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.
Następna ciekawa metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja ciekawych artykułów z dodaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej użyteczność oryginalnego wpisu, dlatego że napotykanie linków do niego na różnych stronach w sieci rozumieją jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, godne uwagi teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL, gdzie ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych głównie z finansami, medycyną oraz prawem, bieżącymi wydarzeniami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO